tisdag 2 december 2014

Bella Ljugosi

Varje dag är Halloween.

Självhat (self loathing) är bäste dräng.
(skrock)
Dysfori (den här kroppen är inte min just nu, jag är Iron Man, jag är fucking Batman, jag är jean-Claude van jävla Damp).

1. Lev ett sant liv utan lögner.
 (ljug!)

To dou:
Leva.
Ljuga som satan.
Bli fattig.
Bli lämnad.
Leva ensam.
Leva ensam resten av livet.
Dö i en lägenhet.
Bli uppäten av råtta.
Mögla.
Lukta cheese.
Skrämma skiten ur the pohlise som kommer och hittar mig.

Vardagsklokheter:
Det jag vet mår jag dåligt av.
(ljug)

Lärdom i arbetslöshet:
"Jag trodde jag skulle betyda något."
"I thought I would mean something?"

Vardagsklotter:
Lyssna på musik.
Tänk inte.
Humor.
Flykt (res dig upp från skärmen och gå, det finns inget du måste göra, bara det du vill göra).

To die:
Hatar hus.
Vill inte bo i hus.
Vill inte bo i stan.
Vart vill jag bo?
Allt är bloggarnas fel?
Antingen är allt knulltopp på landet (bullar, chabby shit, trä, odla, utsikt, elda, freedom).
Eller så är det toppknull i staden (prosecco, ballonger, club hopping, vernissage, kladd, fezt).
Det man glömmer bort när man läser blobbar är att de är överklass och vi är golvet de torkar av hundbajset på.

2 dec. 
Voldemort styr snart Sverige.
I the länd of Tengil.
Riddar Kato inreder.
Ja ni fattar.
Men låt mig vara den där nattsvarta och bittra en stund... (jammar loss) Snape var oskyldig förresten. Spoiler.
Vi är Snape. We måste börja trolla lite snart så man pallar med allt. 
Typ: Pax Vobiscum!
Scum! 
Avada Kedavra alla möjliga!
Vart är det där brevet från Hogwarths förresten? Jag tänker att ugglan var full eller så? Men det är väl inte försent, det kan det inte va. 

Sylvia Plath hade det inte heller så roligt, eller?
Och tusen andra random kvinnor som försökte sig på kultur och life samtidigt. Hah.
(virrar)

Slut ligen: 
Kultur är bara skit.
Kultur är allt. 
Glöm inte det, att det är allt du är. Floskel. True. Du är en floskel. Du är ett skämt. Jag fortsätter skriva, så att jag överlever i dessa days av pengalöst elände. 
Säg att det vänder!
Vi bygger en tokrolig armé och snubblar runt lite in graveyards. 
Och så blir det roligt.
 
/Svinet

Julkalender dag 3. Yeah.

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.