lördag 5 juli 2014

Miss Carriage

Hejkomohjälpmig.blogspot.kom
Ena benet ut och handen för munnen.
5 juli
Måste försöka närma mig blobben lite igen som min alldeles egna zon av skräp. 
Det enda jag tänker på i dessa dagar:
Familjeliv!
Hatar
Hatar 
Hatar
Familjeliv!

11 juni
Jag gillar inte att vara ensam.
Jag är gravid. Mol alena. Känner alla konstiga saker i kroppen och det känns som när man var liten och lekte som alla andra fast så hände något och man blev plötsligt påmind om att man var tjej. Man är bara tjej. Så känns det att bli preggers. Alla länkar till mitt gamla liv är gone och plötsligt är jag en såndär kvinna. Och man har bara Familjeliv att vända sig till, det är usch. Fast man är glad också, och full av hope. Man ser gungställning framför sig, och jag ska lära dig allt knäppt jag kan. Och hemgjorda lerfigurer som ser ut som skit.

3 juli
Barnet är blod i toaletten or kanske not, ingen vet och jag måste ligga heeelt stilla. Bitter. Svär över min kropp och det där med att vara en såndär jävla kvinnojävel, aj cänt accept it, näver.
Andra har semester.
Andra gör succé.
Bäver.
Farsan ringer inte. Han fattar inte.
Dreams: Man drömmer om det stora brejket. Men det kommer aldrih. Skiträdd för smärtan som alla säger ska komma.
Hade tänkt tjacka en såndär barnvagn i brun manchester...
En kvinna helt täckt av bark... Twin Peaks drömmar... Feber och hej och hå.

Stänger av life helt. Gör precis ingenting. Ligger. helt. platt. Blir uttråkad. Får perspektiv. Tappar dem. Blir skitsur. Life är avstängt på paus. Tvångstankar punkt se. Går runt med något som antingen är dött eller lever i magen stuck in limboland. Slemblobbar i toan som jag inte hinner få fatt i, man ska tydligen fiska upp dem och ge till doktorn? Fiska slem ur toan. Men vad ska pappan göra? Kan han please fiska upp mitt blodiga slem ur toaletten. Tarmarna är helt wacked också, det är som att de inte får plats i kroppen. Jag är inte en riktig såndär fittkvinna, inget vill leva i min vampyrkropp.

Men man håller hoppet uppe...
Idag kom det renar till gården. De joggade förbi.
Jerry Williams.
Fri.
Free.
En mås cirklar ovanför. Asså jag lövs djur så mycket. Och det finns en rot du kan äta som tar bort all din fear. Den har stjärnor på sig och växer under mossa i den norra delen av skogen.
Fördel boll.
Turn me back! Jag vill bli ond vampyr igen.
Bite me.

1 juli
Jag avundas ingen. Jag avundas Krunegård.

2 juli
Strömavbrott.
Värk, blod med slem. Färskt blod.  Googlar som fan. Alla på familjeliv ba: jag är helt dum i huvudet och vet inget om kroppen.
Vampyrkropp.
Kollar Roger Rabbit innan sängen.
Catalina. DÄR är det bergis fantastiskt!
Typ: Är det någon som fattar vad den där ankan säger?
Jag önskar att jag var med i Dirty Dancing. Swayze var så snygg! Och så arg hela tiden.

3 juli 
Jag är i limbo. 
Müslibar. Naglar, nötter och socker i en slags Tysk kombination. Sommar. Varma minnen rinner som barn utmed mina lår medan Ledin gnölar på radion.
Ser svinmycket fotboll. Testosteron som springer runt och slår varandra och ligger och skriker. Helt utan respekt för varandras kroppar. De vet inget om kroppen, att man ska bära runt döda barn i den 
t ex.
Sjuktransport mellan Kalix och Luleå.
Miss Carriage. Alla coola names jag kommit på till den där trashungen... Vilken waste.
Köper Tomadochi life.
Blodigt bäveröverdrag.

För första gången i mitt liv är jag gammal och kvinna. Usch. 
Intet mer om det nu.
Näver bäver more.

/Svinet

2 kommentarer:

  1. sitter mest och dampgapar och slutar aldrig imponeras över dina överjävligt fantastiskt ordflätningar och poesi. Och jo, jag ser det som pur poesi i en awesome form.
    Bröt btw plötsligt ut i ett tokflabb av formuleringen "Och man har bara Familjeliv att vända sig till, det är usch", och älskar uttrycket näver bäver more.

    SvaraRadera
  2. Men hallojs jag svarade ju på det här? Men det verkade inte fastna. Skrev något i stil med All min löv till dig, ba punkt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.