fredag 13 juni 2014

Rape

-->

Rape. Ibland är det rätt. Ibland är det fel?
Lev med det?

Vägen mellan badet och bussen är en lång toalett.
Jag är grym på deepthroat och killar gör slut me sina tjejer p.g.a mig!
Jag är Birk Borkason. Porks you right off.
Bakar, dricker öl, bloggar, inreder, leker med ballonger, ger ut romaner, äter, eats, kakor, cats, köper grejer, prosecco, klär mig som ett barn.

Jag läser de andras uppsatser och börjar fundera på det här med gener, jag måste ha bondegener sedan långt tillbaka, jag måste vara lite dum, lite outbildad. Jag känner lärarens hate redan innan opponering. Hur jag jämförs, värderas och är sämst. 
Jag är sämst.
De andra får jobb och vänner och skriver bra uppsats. Jag har börjat på Komvux. 
Fast i hemlighet önskar de att de var mig.

Jag ska bygga ett spökhus. Pökhus. Allt jag vill är att bara åka till Liserberg, bara åka dit. Och ett spökhus med Astrid Lindgrens förlorade värld där Villa Villerknulla står helt tom och öde med hästkorv i kylskåpet.
Jag har flarn av popcorn stuck i halsen. Jag borde skrivit en uppsats om min inställning till konstutbildningar.
Körsbärsdalen helt svartbränd och dead, det sista hoppet ba (dras undan som en matta). Bo-Gunnar Olsson missar skägget, eller va heter han nu? Karlsson begår osedligheter med den där lilla ungen. Eller jag vet inte. Riddar Kato blows you right off med en datoranimerad kanonkula on fire.
Nu är det sommar.
Grill och rapedags.
Det börjar som en svag viskning.
Sedan ett muller.
Jag tjatar om din uppmärksamhet.
Sedan blåser jag dig rätt off med en datoranimerad kanonkula.
Drar ned byxorna i klassrummet och säger fula ord.

Och:
Jag måste se Roger Rabbit!
Den är så jävla bra den filmen.
Jag måste se den nu!
Roger Rabitt hörrni!
Så jävla fin.
Så jävla rolig han kaninen och hon med pattarna och vesslorna hörrni!
Vesslorna som är sådär som gangsters och går runt och...

2 kommentarer:

  1. " Rape. Ibland är det rätt. Ibland är det fel?
    Lev med det?"
    - Åh vilken grym bomb. Önskar att jag hade konstruerat den.

    "De andra får jobb och vänner och skriver bra uppsats. Jag har börjat på Komvux.
    Fast i hemlighet önskar de att de var mig."
    - Dagens Awesome Formulerat! You go grrrl!

    SvaraRadera
  2. Kärlek och kramar!
    Yo go right back at you!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.