lördag 13 juli 2013

Dullhouse


Vad är det som händer i mossen?
Jag börjar se sliten ut.
Origami:
Sätt dig vid ett litet träd. Klipp sönder det. Sov.

Berätta något sorgligt medan någon i bakgrunden snyter sig ironiskt.

Gagnef.
Alla verkar ha landställen på Gotland.
Det är en dobidido.
En liten dobidido.
Jag menar dobi dobi dobi dobi dobidido.
Jag men… Men du!
Alla gör samma nu igen.
Man vill bara springa bort och göra helt andra saker. Bli en hjälte. Som i Avatar? Eller göra rolig? konst?
Man är snorig = Livet.
Man spelar Nintendo och slänger kontrollen i väggen. Livet.
Det smakar metall i min käft. Life.
Det finns inga regler. La vida loppa.
Folk skriver deppiga texter på nätet, det är inte svårt.
Plocka hjortron.

Skyll inte allt på dina päron. 
Allt är ditt fel.
Livet.

Jag såg en kille i Överkalix, han hade en bil som det stod Batman på. Såg en tant på gatan. Hon gick.
Alla har ett landställe på Gotland.
Konst.
Alla har ett landställe på Gotland.
Deras päron är akademiker.
Teater.
Man ska berätta en historia från a till ö med en onaturlig röst.
Men varför berätta en historia till när det redan finns så jävla många? Kan man inte bara hoppa runt och skrika som en apa i stället?
Kan inte apor få skriva poesi också? 

Kan inte djur bara göra allt så tar vi andra ett break.

Tjöt/
Kajaso

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.