måndag 28 maj 2012

Njut

All systems go. 
All your base are belong to us.

Daddy Long Long.
Jag har också ett liv dot kom.
Tungt väger ansvarets krona.
Folk skriver om kärlek hittan och dittan.
Loreen sätter en flinga i halsen…

1.
Allt ska man göra för fitta och bröd.
2.
En bra vän stabbar dig alltid rakt i magen framifrån helt straight.
3.
Owner of a lonely heart.
Owen?
The end of the line?
There is so much smärta i världen.
Michael?

Min hund bet ett barn idag.
Känt svenskt ordstäv.
Det blev tears och grejer.
Morsan var kändis… Hade lekt polis i någon serie.
Känt svenskt ordspråk.

Världen är inte designad för djur.
Den är designad för jeans tight ass.
Och tight ass jeans vill ha dig.


Ni är alla killer clowns från helvetet.

Tiden går och det är inte Fingal Olsson som ligger död där borta, han försöker göra högkvalitativ samtidskonst istället.
Försöker hålla mig vaken.
Läser lite på Konstfacks hemsida om deras vårutställning, den verkar så tight ass att man vill permanenta fast en defilibrator på hela rasket.

Önskar mig en sådan där snösläde som går runt runt.
Sådan där som man sparkar fram runt runt ni vet?
Runt, ja ni fattar?

Man är bara ett stort vandrande tyck om mig.
Lyckohjulet dot kom.
Man får tydligen dammsuga efter mig varje dag.

Och jag har inte skrivit om Eurovision, inte en rad. Den är som OS i Berlin i år, jag är splittrad.

Jag har aldrig blivit kallad för Smulan.
Känd svenskt limerick.

Åh jag minns Robert Pattinson och Lady Gaga, de är typ döda nu.
Dead to me iaf.

Help!
(lång tystnad)
Help!

Och så den klassiska hand upp ur graven scenen.
Vakna i en kista. Jord i halsen. Klaustrofobiångest. Ja ni fattar.
Lazarus rising.
Rising.
Sinking.
Rising.

Hej

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.