lördag 31 december 2011

Call your girlfiend

Ge inte upp va. 
Skrota home nalle.

Unga kvinnor är fittigare än män?
Riv och klös AB.
Plötsligt blir den romantiska komedin med Ashton Kutchnerd en hack slash och grind. Den uppsvällda blondinen hadde visst en motorsåg.
Pekar med ett knotigt finger på allt som är åt helvete.
Fingret ramlar av.
Orm är jättegott.
In the valley of Rohan.
Jag kan inte lyfta mina armar, som regnskogen ungefär. I am at most thankful spring för livet som vargen Sara. 
Nick Cave skrev en skiva om Pj Harvey, Polly skrev en skiva om sig själv. Typ.
Länder kan vara psykopater, som folk. Hela den här världen är full av stackars.
De flesta är ganska ensamma egentligen.
Men inte alla är svin iaf.
(den här texen hänger inte samman)
Vissa posar och andra bara lever på, har inte tiiid att hela tiden försöka se bra ut eller inte göra bort sig. Somliga vill liksom vidare och uppåt och har små drömmar och önskningar och brinnande hjärtan och jag hejar på dem.

Ska man sammanfatta 2011?
Jag jobbade mycket, här är ett utdrag från ett par improvisationer (jag har feber nu så låt mig hålla på okej): 
Livet är en påse...
Man gör för fort narr av sig själv.
Eller.
Vissa lever för löv, andra för bekräftelse.
Sug en stund på den.
Min sista granne har dött, så nu skottar dem inte längre.
Bump bump.
Skicka massor med brev!
Jo att (utfyllnad.)
Djur tycker inte synd om sig själva.
Och ingen har tid att bry sig, framåt och vidare va.
På taniga beeeen.

2012 kommer ingen ta dig på allvar.
Många fina planer kommer att gå i stöpet.
Ingen kommer sitta och drömma om dig eller önska att du var där.
Men det spelar ingen roll va.
Du kommer att rula.
Man får göra som min gode vän skrev:
Ingen annan utväg, svär dig fram till exitskylten. 
Kliv ut och dansa av dig skiten.
Keep on däncing til the wörld änds va.
Eller så.
Själv ska jag böla ut och in det nya året, för att det är fint och natürlish. Och mina tårar ska vattna alla dem som ligger och torkar ut. Det är min grej. Inte som en narcissist då utan mer som en tönt.
Jag tycker alla ska börja gå runt i färgglada tights under 2012 och/eller som i Ankeborg med inga braller alls.
Byxorna på knäna!
Som en tönt.
Och dance.

Och ge inte upp för det finns en morgondag. Det säger iaf Anna Book och då är det väl sant?
/
Stina

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.