tisdag 6 september 2011

Like a prayer

Hej. Jag är hälsocoach. Torbjörn är jag.
Hard work.
Work.
Kära Gud.
Work.
Skjut mig långsamt utför en liten klippa med en rolig hatt.
Spoof.
Skona mig från alla cunt ass hoe bags som sitter på min nacke och suger blo.
De som minglar.
De som tar snattar tid som fula gubbar snattar godis från små barn.
Save mig från alla de som ljuger, stabbar och bits, tack.
Särskilt de som suger, orkar inte mer av dem - no sir.

Its my year.
Med en fet tiara på knoppen.
(hojtar) -It is my year goddamit!
På en gunga högt över publiken.
Framåt böj och sträck - minions.
Tänk att ha minions.
Put me on.
Chicken detox.
Take on me.

Om juli:
Juli är som jul fast en hel månad. Allt man ska men inte kan. Det är som stökigast på psykakuten i juli.
Kallar min hund för Svampy.
Tramsfitta bing bong.

Oh shit jag har glömt dig?
Silly Hoe Bag.
Life is silly.
Its log.
Its thick its heavy its wood.
Its dog.
Its better than bad - its good.
Jag har liksom en ficka i tandköttet där maten gömmer sig.
Min bästa stund på dagen… Det stavas hybris. När min man lägger ett stycke ved (LOG) på spisen och tio träd i skogen falla och världshaven stiger och alla skäms. 
Magen kurrar och blodet isar sig längs ryggraden. En docka på trehjuling med kanelbullekinder sveper fram. Det är för mycket folk här.
Stick och göm dig.

Stockholm tisdag.
Det ligger strumpor överallt på gatorna.
Som att folk har langat av sig skor och socka i ett despo försök på passion och pepp men sedan dött?
Ty strumpa ligger mosad kvar och gata öde.
Jag skyller fan allt på den här staden. En snubbe väste SLIDA i mitt öra på gatan idag, och några skrek: VÅLDTÄKT när de körde förbi i sin cab. När jag var liten trodde jag det var mig det var fel på. 
Fast samtidigt är det sjukt kul att leka loss inne på en toa i något fancy hus med dörrvakt och glömma bort stadens kukljud ett slag. Det blir alltid så för mig, varje försök på att ha en normal relation till något havererar fatalt och så finner jag mig på en toa någonstans.
I ett hav av saft.

Och jag kan avundas snubbar, det ÄR kul att stoppa in saker i hål och se dem försvinna. Zucchini, gurka unt banan. En hel sallad som… försvinner.
Det måste vara hösten?
Eller så har alla plötsligt bara blivit helt tjolahopp tjolahe? Behandlar sina vänner som om de vore typ billiga äpplen, eller inte ens billiga äpplen utan sådana du rycker från vilket som helst skabbo träd i någon park.
Fruktsallad.
Och gör äcklig päppelpaj av.


Jag har aldrig gillat paj egentligen.
Paj haj.
/Svinet

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.