söndag 14 augusti 2011

Spol o sug Ab

Cheeese the one for me. 
Cheese all I really need oh yeah.
Sveriges torraste blöja.
Hej.
Köper halstabletter som påminner om farmor, hon är ju typ ändå min enda släkting. 
Kanske saknar hennes bibelbabblande och disk som aldrig tog slut. Att hon stod bakom dörren och lurpassade eller gömde sig i källaren bland alla syltburkar, stod där som Henrietta in the fruitcellar eller Norman Bates.
Murderah!
(kvinnoskrik)
Murderah!
(katt miau)
Mähähähähä.
Och grannarna pratade.
Och min farbror som inte sa ett pip på trettio år.
Vem behöver middag för två när man kan få en banjo och all världens smärta rakt i örat?
Jo.
Det finns en större mängd patienter häruppe med den där sjukdomen som gör att man inte känner smärta. I Vittangi. Den sjukdomen är knuten till inavel, visste ni det? Och malmen från gruvan i Malmberget är det ni dricker i mineralvattnet och knaprar i vitaminerna. Jomen. Som de spränger vareviga natt och trashar ned hus för. Sjukt värt.

Sverige - vi bakar monster som kladdkaka, som små svar på allas Varför – vi lagar Därför. 
Jag har hår på fingrarna.
Trying hard to bli delfin men det är svårt. Och jag är glad att inte mamma läser det här.
Söndag.
Hela Centralen är full av scouter, jag kommer på mig själv med att stå med frånvarande blick o blåsa salivbubblor.

Måndag.
Stackars barn. Min sista illusion sprack som en påhittad mödom, splash? Men då blir Man tillslut Den Onåbara Den Som Aldrig Går Sönder. Väl? Toruk MAkto. Som kan flyga. Allting kan du göra om du bara vill.
Bounce.

Malmburger:
Where animals go to rest - for one last time.
 And where people go to hålla käften.
Jag är sugen på Mozartkulor.
Nazikulor.
Det är bara dårarna som tränger sig på.
Kyrkogård.
Ett slags best of. Mitt lif.
Bästa dramaturgin: Det hände något för ett år sedan, efter det har hon inte varit sig själv.

Haha.
Hoppet är sämst, man måste hålla det nede som huvudet under vattnet. Fan.
 Nazi goreng.
Finns tid?
Alltså på riktigt, finns den?
Finns filosofi?
Finns det gubbjävlar som tänkt lite för mycket?

Och inatt petade en gubbe på min rustning som jag hade på min klänning (för att rusta mig) och viskade: en sån där skulle jag vilja skaffa till frugan, fast hon skulle vara naken under, så skulle jag ha en rustning på kuken också. Hej det var "vi dansar roligt på konststudenters vis" fest. Jag kom på mig själv med att vilja dränka hela alltihopa i vitt slime.
Vitt slime och Jerry Williams.
Var det fulaste du kan, alltid!
Somna i bensax med två armar runt halsen, och en repris på hej hej vi ses aldrig mer men I enjoyed this.
Hej hej. 
Idag nycklade jag min bil, sedan lagade jag den med Gaffa, eller vi. Det var ett långt samtal om vilkoren för lilla hjärtat, and it goes: man får smäll men ber om ursäkt, blir glad för minsta lilla sak, får smäll igen och ber om ursäkt. Säger förlåt för hela sin kropp och existens och tillslut går man vidare till nästa som väntar med släggan. Eller så bryr man sig inte bara och har det ganska tråkigt. 
Det är kärlek?
Eller konst.
Jag hatar konst.
Det finns alltid en undertext: rädda mig, jag mår inte bra, rädda mig som Willy.
Välklädda överklassbarn som jobbar med videoprojektion. 
Och sjunger med Veronika Maggio sådär tralala gnöl hej och sentiment.
Jag ser dina trosor när du böjer dig framåt.

Håll i dig.
(rocket motor)

Nu har jag varit social så mycket att jag glömt vem jag är, det kan hända va? Att man ba springer runt som en vante. Och man inser att man är rätt värdo när man umgås med folk dygnet runt.
Att man borde skjutas.
Eller byta skepnad och bli sig själv. Byta byxor iaf, då och då.

Det luktar otvättat kön om majonnäsen.
eller:
All my comrads struggling for world revolution are depending on me.
-Jag är ganska äcklig.
(skjuter nån slags kanon)
Bordskanon.

/El pajazzo

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.