lördag 2 juli 2011

Du och jag och döden


Ditt bröst är ett litet kalejdoskop.

En toarulle fylld med färgglada glasbitar som vid *shake snurr shake* bildar ett psykedeliskt mönster.
Du går runt och skakar och skallrar i din toarulle och visar pattarna för vemsomhelst som ser snäll ut.
Livet.
Ibland vill man leva lite genom andra.
Leva för varandra?
Kärleken.
Mitt hjärtas stomipåse!
Som att paddla runt i ett öppet sår till tonerna av Whitesnake.

Min son.  
Kommer kärlek spankulerandes förbi, ta den och spring!
Kidnappa den i en liten påse under en valk i ditt späck.
Lägg den i en ask av stinky snäckor och begrav den/he she it i ditt bröst. 
Amen.

(blden är suddig för att min kamera är dålig, förlåt)

Min son.
Ta allt och ba spring.
Wrooom.
Öva på att ge utan förväntan om att få ett shite tillbaka. 
Generellt:
Ta allt och spring.

Horpåse.

(trum trum)
Men bli kär i mig da!
Hoola Bandoola.
Fast jag är inte den du vill ha.
Johny Bode.
Är den du vill ha.
Abba med the svindler takes it all. Vill du ha.
Sweat ala la la la long.
Du vill.
Tänker på Alexander Mcqueen och hans mamma.
På kors, dödskallar och Hello Kitty och annat trams som folk håller på med.

(tick tick)
Men bli kär någongång da för helvete.
Jag har hostat bort min ena lunga.
Tror kanske den där tanten på teve snodde den.
Ligger och kollar på Antichrist i sängen.
Vill vara i fred.
Tror kanske Lady Gaga snodde den.
Du kommer bli min bleka död, döden. Har det på känn.
/Svinto

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.