onsdag 18 maj 2011

Hippo hypnos

Mitt hår har en stark nyans av råtta.
Råttan växer ut snabbt ba swoosh och är luddig.


Mitt liv:
Snabbt, stabilt och jätte jättebra.
75% av korna som slaktas dör på ett plågsamt sätt.
Jag har köpt mig en akustisk gitarr.

Nu är det en ny gubbjävel som tallar på kvinna varje dag på nyheterna. 
Gubbe som tallar. 
Gubbe som tallar.
Blädder.
Gubbe som tallar och folk som ba: stackars gubbe.
Kor som slaktas utan bedövning.
Alla ba: stackars gubbarna.
Nu äter vi kött.
Och gubbe ringer radion och skriker: Alltså hon hade inget där att göra i den där Strauss Shere Khans rum, INGENTING! Du behöver väl inte ta det personligt som kvinna att den där städerskan liksom stod där och viftade med sina jävla fladderpattar och STÄDADE. MEN JAG tar det djupt personligt och känner mig jagad som man. 
(kort paus)
(flås i lur)
Alltså tror ni att ni är så jävla snygga att vi vill våldta er hela tiden va?

Eh… Ja?

Läste löpsedlarna idag: Om Kungens grabbfest och Arnolds hemliga sexnäste.
Snabbt, stabilt och jätte jättebra.
Krafsa på dörren som en katt. Miau.
Hej, sudda och bygg nytt tack.
Gärna utan gubbjävlar den här gången.

I´d like to move it move it. Ser ut som ett papper just nu. Folk skriver på mig och lägger mig i brevlådan, jag är ett brev – hej.
Post apokalyptisk. Nu låter jag som jävla Sonja Åkesson. Jag har vuxit upp med två kvinnor.
Jag avskyr fyndiga formuleringar.
Jag har inte bott vid en landsväg i hela mitt liv.
Nej.
I hela mitt liv har jag tröstat människor som drömmer om ett surpriseparty, ni vet sådär som i Amerikanska filmer: SURPRIIISE!
”Jomen Stina du har ju ingen umgängeskrets så du bryr dig väl inte ens… va! Men jaaaag (tårar) däremot skulle så gärna vilja ha en överraskningsfest”.
Rys.

Borde man vara ledsen för att man aldrig kommer få höra: Surpriiise? Är det målet? Jaha det är därför man skuttar ur sängen varje dag, för att få uppleva hur det är att vara med i Friends?

Se framför dig tom lagerlokal, jag kommer in där med en stake (på amerikanska) i jakt på energivampyrer. Så hoppar tio idioter fram och ropar surpriiise!
Så lite buller och bong och tidningar, radio och teve.
Reportern ba:
Deras sista ord var: surpriiise.

Det finns viktigare saker.

Det är Julian Assanges fel alltihopa/
Blob

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.