onsdag 1 september 2010

Vanligt folk

Drömde att Yog-Sothoth dränkte hela världen med slime.

Vaknade och tänkte att jag spyr på sill i goth sällskap.
Nu är jag rädd för att gå och lägga mig.

Hybris.

Stina is a punk rocker.
Enda sak att göra: undvik.
Eller göra utvik.

To maim and to kill.
Det är frågan.
Installera en stripstång i din lägenhet.
Gör det.
Umgås med helt fel personer i brist på annat.
Äta ogräddad bulle och kroppen spöar skiten ur dig för det.
                     
Det är höst.
Foto: Marte Ekhaugen
Man vill gå på museer.
Och äta roliga svampar.
Undvika de opeppiga tankarna som smyger sig på vid sängdags.
Dra ut begynnande skäggstrån ur hakan. Ej frukta ensamheten, inte tänka för långt framåt. Inte tänka på att det där självgoda svinet kommer att styra Svea i fyra långa år till pga. skitgubbig underminering av dels Mona och dels hela jävla vänsterpariet.
(nej ingen tjafsar om Carl Bildts olja eller om alla högernassar, konsumismen ska man vara stolt över, och Rut avdraget slash feodalsamhälle och slavhandel, men lite gammal kommunism ska man skämmas för. Jävla högersverige)
Och mig igen.
Celebrate the fact that I am alone in the middle of nowhere.
But jag är inte ensam, jag vet inte vad ensam är.

Copy cat ba:
Maim and kill!
To maime and kill – that is le question.
Copy that.

Som taxichaffisen från Afghanistan sa:
-Asså han luktade illa! Du ska inte träffa dom här människorna. Hör du mig. Det var inte bra människor.
La isla bonita.

Hide and seek in the dark. En skvadron, vad nu än det är.

Du är för lik.
Ix-nay to the murder-jay.

Pyskiatri.
Sodomifestival.
A one and a two and a one two...

Manifestation över din rädsla i form av en clown.
Jesus kristus.
Samt gödsel.

All makt åt Tengil – vår befriare!

Alla vill bo som riddar Kato.

Dag 2. Vaknade av en duns mot fönstret. En halvtimme senare en likadan duns mot ytterdörren som jag just skulle öppna. En liten kanariegul fågel satt på trappen och såg förvirrad ut.

Hur det känns att vara tjej alt. hur vi bygger varandras små helveten, välviljans tyranni, vad man egentligen tänker osv:
(i ett sammanplock av samtal på tal om ingenting liksom)
-Fuck idealet och normen och skönhet! JAG tycker att du är snygg iaf.
-?... Vaddå menar du, var det där en komplimang?
-Nämen asså man ska ju va blond och snygg och sånt där, men du har karaktär.
-Karaktär?
-Ja jag tycker att det är för sorgligt att inte alla får va me.
-Jaha så du menar att det är synd om mig?
… Och att du gör en god gärning genom att liksom handikapp-tycka synd om mig, eftersom jag är så hideous och annorledes? Jaha ja…Du dessutom är vi kompisar och jag skiter väl i hur du ser ut, skulle aldrig falla mig in att respektlöst börja yttra mig om ditt fejs, så sluta se mig på det sättet, sluta projicera dig på mig bara för att du slipper vara tjej (hehe rim).
-Men nu tar du väl i, jag får väl tycka att du är vacker?
Paus-
(men tycker man att någon är vacker om man samtidigt vill försvara den mot en värld som man tror sig veta tycker denna människa är ugly bugly? Hur fan funkar det?)
Tanke 2:
(och ehm om jag som har ögon, näsa, mun ska få späk, hur går det då för folk som t ex inte har näsa eller mun? Hur lite tolerans ska vi ha i det här jävla horlandet?)
Forts:
-Jomen hallå i lådan! Inte i samma andetag som du säger att det är shite att idealet existerar, med det säger du att jag på något vis ser annorlunda ut och troligtvis lider för det, men du kanske inte har tänkt på att jag inte ser mig som annorlunda, jag försöker tycka att jag är ganska normal. Fattar du vilken förolämpning det är? Att liksom välja att någon är utanför och ta makt över den genom att tycka synd om. Jag har aldrig bett om att bli tjej, att ständigt bli bedömd och betygsatt. Jag kan spela med, jag kan protestera, jag kan försöka att ignorera men det är en loose-loose situation, jag kan aldrig vinna. Jag kan bara be folk hålla käften.
-Jaha?
-Ja.

Välviljans tyranni.
Typ: den där jävla cp-ungen har det säkert förjävligt.
Mja… right back at ya ditt gift med barn elände.
Tänk först.
Tyck synd om dig själv sedan.
All makt åt Tengil(a)!
Det här är min plats på jorden.
(I wish) 
Jag är inte hemma, jag flyter runt i kloakerna.
(skriker)
-We float down here!

Vi ska åka ut på landet.
Och hälsa på hos vanligt folk.

Den tjugonde september fyller jag år, jag önskar mig att Reinfeldt får söka nytt kneg då. Kan ni typ fixa det?
Asså? Svea - kom igen!

2 kommentarer:

  1. Det är höst, det är förvirrande och det gäller att stå rak. Jag lägger min röst på Stina.

    SvaraRadera
  2. Åh tack!
    Ja det där med rak rygg, en ständig kamp fan. Den vill liksom böja sig always.

    KRUM!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.