tisdag 22 juni 2010

Wundering heights

Heathcliff!
It´s me your spazzy so come ooover!

Alla har glömt.
Men inte jaaag.
Din späzz i natten.
Sådär danskt: spaaaazz. Spääzemäänn.

Och mm grr ja jag känner det. Känner det så jävla starkt, sniff sniff ba:
No more Mr Nice clown!

Och varulvsteatern ger:

Det förflutna är en vildmark av fasor.

Störst av allt är ändå kärleken? Eller? Asså... eller?
Eller?

Det är alldeles för få transor som graffar!

Och smärta är en oundviklig bieffekt.

-Hej jag har döda ögon.
(blåser ut ett ljus)
Fullmåne.
-Jag skulle ge allt jag äger för att lära känna dig i ett annat liv (ett liv där jag var snygg och poppis)
Lång kyss (sådär när två flisiga plankor möts och gnids mot varandra statiskt en alldeles för lång stund och den ena bryter nacken.
-Men nu måste jag till Mordjärv och avsluta det här.
(hoppar ut genom en glasruta)
Hoppas på bot och bättring.

Slut för alltid.
Limerick.
The end.

Och någon spelar ett runkigt gitarrsolo i motljus och Carolavind.

Och där står du på motorhuven – i spöregn, och ett barn står och plockar sina favoriter bland de mjukdjur du just kört över och skjutit med ett färgglatt maskingevär från Gekås - och det är vackert - du gillar det. Du har nyss varit på spelmansstämma och kontrasten kunde inte bli mer hysterisk. Du gör performance. Du är på festival och allt går åt helvete - men det gör inget för du är Luke Skytrasher, Du är typ Invinsible som Carola, Danne och Vickan. Ja! Och Björn Skifs och Clabbe gör ett Discomedley just för dig just i detta nu. Ja. Och en liten chihuahua med jacka pissade just ner din keyboard - men allt är fint - allt är helt ok. Du är heeelt lugn. Och du kommer alltid att hoppa runt där utklädd till en överkörd isbjörn och försöka att se snygg ut i motljus. Du kommer alltid att befinna dig där och det är fint. Det är som en Gypsy curse och dom ska man inte ta alltför lätt på.
Och det känns som att allt vett i världen har lämnat dig och du går där på den eviga vägen med Viggo Mortensen som aldrig tar slut. Han tar aldrig slut asså.
Och allt du ville ha var lite roligt.
Och jag har varit på massor av loppisar och köpt Lektyr country och pärlemovaser att dekorera mitt fiktiva hem med.

Och jag önskar dig allt gott.
All in good time my pretty.
Ont skratt.

Bladderiblaj och borderliné/
Fladderfittan

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.