måndag 31 augusti 2009

Skopje


Sons of Liberty har varit på nordisk festival i Skopje och visat vart skopjet ska stå, eller nåt.
Lite Norénsk dagbok med guldkant från det:

På flygplatsen hade någon försökt sparka sig ut från toaletten, vi skulle bli hämtade i en van och köras till Hotell BIMBO med stora bokstäver.
Jag går in på NK och köper två humrar, leker hela havet stormar med glömskans stolar, dricker fem liter rakia och badar lite i chopska sallad. Hotellets väggar har nakna kvinnor, det är 40 grader varmt. Jag dansar som Michael. Flygplatsen heter Alexander the great airport, vi springer med ett gäng islänningar som tror att vi är lokala horor tills vi får blodsmak i halsen, i Budapesht. Försöker undvika Ungersk korv.

Bra att resa asså.

Drömde att jag städade uppblåsbara kyrkor och sedan blev jag vampyr och kunde få vem jag ville, men jag ville inte det. Jag vill nog inte att det ska vara enkelt, vill nog ned i tjärret.

Mer Skopje:
Jag är i Skopje, hela natten har två katter skrikit för sitt liv, sedan en fågel. Vaknade av gnick gnick gnick gnick följt av gnickgnickgnickgnick och därefter lång dusch, inga stön.
Vid frukosten som består av grått ägg kollar jag in gnick gnickarna, de ser inte ut. Tre sköldpaddor turas om att balansera på varandra för att få luft i ett mögligt akvarium. På teve: Mexikansk såpa där något har ett falskt ben och blir kastad i vattnet hela tiden. Tänker på dålig karma.
Hotell BIMBO – vi ligger och kollar på Leprachaun in tha hood och It´s alive 2, snackar om att risken är liten för att man någonsin kommer att skaffa barn, världen är för pissig.
Bälgar i mig underberg.
Någon har tagit våra pass på hotell BIMBO.
Om man ler OCH säger hej till någon är man såld. En halvtimme till Pristina. Köper tre humrar på NK, gråter och snackar med A, B, C om adoption.
Pristina Pajaso. Voff voff, blod i näsborrarna och ba: bluärrgh.

Spelade föreställning. Cirka 150 pers, hälften gick, resten dog. De som var kvar var asnöjda och typ applåderade. Skopje började gråta utanför och ba: This is NOT what I bought!
Skitbra festival, jag hjärta Balkan asså.

Annars har jag sett mycket True Blood, Skarsgård blir bara bättre och bättre. Det vackraste hittills är när hans maker whatshername Goddrich? sitter på en döende honom i vikingagravbädden och på brokig svenska sluddrar: vill du bli dödens följeslagare. Så jäla vacker serie.

Jo min dator har pajjat, därföt är jag inte så febril just exakt nu, det kommer det kommer.


Kärlek
svinet

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.