söndag 5 juli 2009

Usch Juli

Swedish summer illusion hallucination.

Hört på t-banan: meh kom igen, hon är ju en klar åtta.

Gör något läskigt varje dag,
Ta din gitarr och gnäll och kom hem till oooss.
Känner mig som en walking talking freak show.

KÖTT MOS
DET ÄR FAN KÖTTMOOOOOS!

KATE MOSSA?
Mössa
Du ser ut som att någon har spytt färg på din arm.
Jag skriver sällan om glada dagar, då skulle det bara låta: brygga, bada, sol, skratta, bada, bada, skratta.

LUNGMOS
Planka – moraliskt förfall. För att det är lätt. För at det sitter en stackars uttråkad gubbe i luckan. För att du egentligen vill ha bilar bara. Bensin betalar folk med glädje då eller? Maten i affären, shite, chips, cola, shite ba: kazzing. Men tuben ska va gratis. Man kan leka lite gangsta och braka igenom spärrarna… Man kan låtsas att man är lite anarkist genom att inte pröjsa t-bane biljetten och ladda hem porr på pirate. Om det hade vart lätt att slå ner någon på stan och komma undan med det? Fast det är det väl iof, eller asså jag fattar inte.
Om det var enkelt att ta saker, lite ditten och datten, skulle man göra det då? Bara för att det var lätt.

Shit vad jag hatar burlesque förresten.

Känn igen dig och gråt nu: man blir smygkär i den man inte kan få, för att det kan man palla - som hon Amelie från Mount helvete eller hur det var. Folk är så dumma, aouch i hjärtat. Och man ba: asså om jag typ cirkulerar utanför hans arbetsplats så kanske han typ går förbi och då... ehm... ja... jomenvisst. Det går ju alltid bra, mwaahaha. Även fast jag tänker att om någon gjort så med mig hade jag blivit så glad att jag tappat brallerna, men naturens lagar äro som sten, grå. Funtar på att gå till en doktor och ba: ska jag se ut såhär? Ska jag vara såhär? Men gör nåt! Tatuera hela fejset med en ananas typ, ja du asså.

På stranden på arvika: en hund tassar runt, alla vill klappa den, den undviker alla och går fram till mig. (vilket var rätt bra eftersom ingen människa ville klappa) Jag kliar den bakom örat och känner samförstånd, den gick på feeling typ: hon behöver lite kram. Därför är djur bättre än oss, alla gånger. De läser mellan raderna av shite. Därför önskar jag att jag kunde shape shifta mig till varulv och ba: nam nam, en ytlig hippie - mums. Istället för att år efter år gå runt som the wicked witch of the westen.
Nej tack och hej Jesus.

Jag blir snart rolig och underhållande igen, ska bara dunka huvudet i väggen tills jag blir guldfisk först.

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.