onsdag 26 december 2007

Den fula kvinnan enligt Hollywood

Har suttit och glott på julfilmer på teve
Man blir alltid lite pubertal såhär kring juletider

Rätt ofta blir jag för trött
Folk är så dumma
Dumma människor
Ensamvarg patetisk Obi wan Wasabi, om du nu är sådär smart, varför har du då inget liv?
...Såna som som försöker få en att tro att dom hade en fattig uppväxt eller tillhör en creddig arbetarklass (trots att de flesta har haft och har EXAKT lika mycket eller lite stålars som de flesta andra) genom att ständigt uppmärksamma priser på t ex caféer och andra ställen som koster penger. Nej, tyvärr det visar bara på din karaktär, att du är en snål jävel. Alla hycklare som bor runt Hornstull just nu t ex, hallojs vart är den röda fanan liksom? Det luktar golfbag i källaren och en hemlig önskan om ett Hennes o Mauritz på knivsöder, Det är ju ändå era moderat päron som betalat en sunk etta på 18 kvm för tre mille... Bittert.
Jag vet att det är naivt och lite pinsamt att ha åsikter, särskilt på en blogg
Jag kan ljuga och påstå att jag inte tänker på såna här saker och blir asförbannad

Som den fula kvinnan i Hollywood
Den där som dyker upp skränig och utan haka i ”On the town” eller tjejen i början på ”Kate och Leopold”, häxan i ”Trollkarlen från Oz” osv osv. Dom ser alltid ganska Brittiska och aristokratiska ut, utan haka och med spetsig näsa, nästan alltid brunetter, fula tänder...
Som mig pre tandställning. Eller så är dom flottiga och feta med dålig hållning.
Man vill inte skaffa hus och barn och kämpa livet ur sig för dom här kvinnorna. Dom pratar högt, är extremt glada eller blyga, konstiga osv och männen utväxlar alltid förskrämda blickar och ser illamående ut. Tjejer ska ju vara tråkiga och hålla käft, ha child baring?!? hips och ligga underst och se vackra ut tom när dom knullar.
Vem är den fula mannen i Hollywood förresten? Killarna kan ju alltid fokusera på att bli bäst relativt ostörda. Jag tycker inte att Meg Ryan ser så jävla fantastisk ut heller, Keira Knightley = usch – dom har något slags minsta gemensamma nämnare good looks. Judy Garland vart ju förresten pumpad med droger för att hon skulle bli snyggare och gå ner i vikt, kan man tänka på när man tittar in i dom där drömmiga dimmiga ögonen på 17-åringen som sjunger ”over the rainbow”

Meh varför är det så viktigt att definiera ful och snygg? Vem får ut någonting av det? Är det för att några korkade jävlar ska få känna sig som vinnare a la: Jag är iaf snygg och det gör mig till en mer betydelsefull person asså jag är inte smart, rolig eller intressant men snygg...

Jag tar väl åt mig för på en dålig dag ser jag ut som dom där, särskilt häxan i Oz. Jag är inte väldoftande och mejkad på morgnarna, jag sover inte som Meryl Streep i ”Andarnas hus” Ja jag kan fubba till mig genom att va fin i håret, klä mig roligt osv men innerst inne kommer jag alltid att vara en ful jävel.
Ja det är inte lätt…
Det här är som ni förstår självklart pumpat med självömkan. Min svaga punkt som jag aldrig riktigt kommer över. Alla vill ha fått kärleksbrev som 14-åringar, även dom fula och otrevliga...
Hänger du med?

Mja tyck synd om mig

Jag koncentrerar mig på världsherravälde nu era fula jävlar, jag är skådis jag kan klä ut mig.
Men man tycker alltid att det är mycket viktigt med såna saker hur mycket folk än påpekar att skönheten sitter på insidan. Självklart tycker jag det. herregud! Jag tycker inte ens att snygga människor är snygga. Det blir lite som: Jag är för ful för dig men du är fan för dum för mig.
Kan det bli ett slut på det här?
Ja det kan det
Tro nu inte att jag tänker på det här jämt
Men alla fula fattiga bruttor i Hollywood, kan ni inte bara vägra ta dom där ful rollerna och tvinga dom snygga att fula till sig i stället, Vi kan göra som på medeltiden och skapa våra egna bouffon freak städer utanför städerna och komma in och håna dom vanliga människorna en gång om året, jag hade gillat det. Who is with me?

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.