torsdag 29 november 2007

Oddasatan



Den här dagen går i samehatets tecken
Folk bara hatar dom, dom slänger ut renarna på motorvägen
Totem totem

All kunskap man har

Hejlolelole...
Barnen i norrbotten är så tjocka
småknattarna ser ut som stora ryska kvinnor
och en julöl lätt handikappad
mobbade tjocka barn med skakig bricka på caféet vill inte gå till skolan och är trygg i tre minuter med mamma och en kycklingsmörgås med curry på Christer Sjögren café
sen går han ut i 20 minus och blir en smurf
blå, liten och misstänksam
försöker grejja att lyfta mjölkglaset från bordet men hej
det går sällan bra folk glor
pröva föra glaset lugnt till munnen utan att välta eller slå ut tänderna

Ambros ljuger förresten
Mer pengar till psykvården

Jag är en leopard slash antilop som jagar sig själv till döds på savannen och skriver amatörmässig kvasipoesi
Dödsmarch nerför minnesallén
Skickar dig en sos
Ensam mördare köper lösgodis

Hår, vagina och spa - ett annat ord för spank me
hår och naglar
mitt ansikte har ruttnat
Åhejlolelole du har ett uppdrag som Angel att slåss med demonerna
alltså dom taskiga demonerna
zombies med latte
dom måste dö, snabbt nu

Vi måste köpa mer julklappar, fort nu!
I mitt cafe där jag brukar sitta spelar dom Christer Sjögren med Hallelujah
alltså Jeff Buckley´s hallelujah
på svenska
sträck ut din hand
jag önskar mig en varulv i julklapp
och två bitmärken

2 kommentarer:

  1. dina kollage får mig att tänka på Henry Darger. fan, det är mästerligt. du är som en blandning mellan darger och paul mccarthy, skulle man kunna säga. kanske.

    SvaraRadera
  2. Wow tack! Första peppiga jag hört på länge. Jag tar av mig hatten, ska kolla upp din konstgrupp nu, gillar spontant texten på frontsidan, känns som släkt. Vi hörs.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.